Termín maskot – definované ako termín pre osobu, zviera alebo objekt. Myšlienka priniesť šťastie alebo reprezentovať skupinu so spoločnou verejnou identitou, ako sú školy, profesionálny športový tím,jednotka armády, alebo značky . Maskot je tiež používaný ako fiktívny hovorca pre spotrebiteľské výrobky, ako je napríklad králik používaný v reklame a marketingu pre General Mills značky Trix .
Vo svete športu sú maskoti tiež používaný pre merchandising. Tím pádom sú maskoti často zamieňané s tímovou prezívkou . Kým obidva názvy sú často totožné, nie vždy sú rovnaké. Napríklad atletický tím University of Tennessee je prezívaný Dobrovoľníci , zatiaľ čo ich maskot je pes menom Smokey .Alebo tým University of Alabama ktorý majú prezívku Krvavý príliv a ich maskotom je slon Big Al. Maskoti môžu mať aj podobu loga , osoby, živých zvierat, neživých objektov, alebo môžu byť "kostýmového charakteru" , a často sa objavujú pri tíme na zápasov a ďalších činnostiach.
Maskot v kostýme je samozrejmosť a pravidelne slúži pre svoj tím, firmu alebo organizáciu, ako sú napríklad USA Forest Service a ich maskot Smokey (náhodná zhoda so Smokey-im o ktorom sa píše vyššie).
Zajac firmy trix Big Al
"Dobrovoľníci" a ich pes Smokey US Forest Service a ich medveď Smokey